אודותינו

ביומימיקרי הוא תחום דעת ישן-חדש. עם ההתפתחות התעשייתית נוצרו טכנולוגיות בעלות השפעה סביבתית, המנצלות משאבי טבע ויוצרות פסולות וזיהום. האדם חזר והמציא את הגלגל שוב ושוב ושוב, באופן מסורבל יותר, בזבזני יותר המנצל עד חורמה את משאבי הטבע. מיקסום תוצאות לטווח הקצר הפך למונח המוביל והמועדף בפיתוח ומחקר על פני אופטימיזציה רב-מערכתית ארוכת שנים.

צורך השעה מחדד את ההבנה שקבלת השראה מהטבע לפיתוח פתרונות מקיימים לבעיות שבהן אנו נתקלים חיונית לשמירת משאבי כדור הארץ והחיים בו.

האתגר כיום הוא למזער את ההשפעה הסביבתית של הטכנולוגיות על ידי התאמתן לקריטריונים אקולוגיים או על ידי פיתוח טכנולוגיות חדשות. קבלת השראה מהטבע ולמידת העקרונות המקיימים בטבע יכולות לסייע במאמץ למזעור ההשפעות הסביבתיות של הטכנולוגיות שפותחו.

ביומימיקרי, כמתודת מחקר ופיתוח, מקדמת הסתכלות על הטבע כמקור אינסופי לפתרונות מקיימים לאתגרים הנדסיים, אדריכליים, רפואיים ואחרים – כי זה טבעי ללמוד מהטבע.

אנו, בארגון הביומימיקרי הישראלי, שמנו לנו למטרה לקדם ולעודד שימוש נרחב במתודולוגיית ביומימיקרי בתחומי המחקר והפיתוח המובילים בישראל. בישראל בתי גידול ייחודיים המשלבים את המדבר והחורש הים תיכוני, החוף והשוניות. על כל אלו לשמש השראה לפתרונות לאתגרים טכנולוגיים בתחומי המים, האנרגיה והחומר כחלק מהמאמץ לבניית חברה מקיימת יותר.

© דף הבית | צור קשר | כל הזכויות שמורות לארגון הביומימיקרי הישראלי